Ervaringen van deelnemers

Weightloss Program

Doe mee met de volgende editie

Iedere periode starten wij met een nieuwe groep van maximaal 8 deelnemers.
Wij geven intensieve begeleiding, lees hier de ervaringen van de deelnemers.

S30A5009-HDR

Gitta

Ik ben Gitta, 55 jaar. Na jaren van voornemens om af te vallen, braaf aan een dieet te beginnen, na maximaal 3 weken hier weer mee te stoppen en elk jaar 1 of 2 kilo zwaarder te worden, had ik eind vorig jaar besloten de knop om te zetten. Ik voelde mij constant moe en mijn conditie was niet zoals ik het graag zou zien. Eigenlijk zat ik mezelf in de weg.
Ik train al een paar jaar bij de Trainingsstudio i.v.m. nek en schouderklachten en wist dus dat ze een Weightloss programma hebben. Daar heb ik mij voor aangemeld en geen spijt van gekregen. Ik ben tijdens het programma 8 kilo kwijt geraakt en voel me veel fitter. Alles gaat makkelijker en mentaal voel ik me ook beter. Je volgt geen dieet, je krijgt advies hoe je je eetgewoonten en leefstijl ten goede kunt aanpassen. Hierdoor is het makkelijker vol te houden. Daarbij krijg je een trainingsschema die past bij jouw niveau en train je 1x per week samen met de groep. Het motiveert enorm door met een groep samen te werken aan je doel. Het aanmoedigen van elkaar als je in een dipje zit en de successen vieren. De trainers hebben enorm veel werk verzet om manieren te zoeken ons ook tijdens de Corona lockdown te blijven ondersteunen met online trainingen en coaching. Ze motiveren je ook als het even niet lekker gaat en vragen naar de reden waarom, zodat je het een volgende keer herkent en er iets mee kunt doen om het om te keren.
Nu train ik nog steeds 2x per week en wandel meer en merk vooral de laatste tijd dat ik steeds meer kan en het steeds makkelijker gaat. Mijn volgende doel is nog 5 kilo eraf en ik weet zeker dat mij dit gaat lukken op deze manier.

Alie

Ik ben Alie, en mijn boekenkast staat vol met dieetboeken. Sonja Bakker, Cambridge, Montenaque, vasten dieet alles al een keer gedaan. Afvallen is niet zozeer het probleem. Mijn doel was een gezond gewicht, dat was ongeveer 10 kilo eraf. Dit is gelukt. Ik ben me bewuster geworden van hoe de balans tussen calorieën verbranden en innemen werkt. De foodapp vind ik lekker om bij te houden. Ik wil nu graag nog mijn vetpercentage omlaag hebben om nog gezonder te worden, daarom ga ik naast het hardlopen door met krachttraining. En hoop deze leefwijze (lees geen dieet) vol te houden. Groetjes en blijf gezond

IMG_0061
IMG_0106

Linda

Mijn naam is linda. In januari dit jaar heb ik met mezelf afgesproken dat dit mijn jaar zou worden en niets of niemand me nog in de weg zou staan als het om afvallen zou gaan
Na jaren echt van alles te hebben geprobeerd stopte ik, nadat ik 5 jaar geleden was gestopt met roken ook nagenoeg met eten. Lees: ik at nog niet de helft van wat ik zou moeten eten..en je raad het al: daar kwamen de kilo’s, juist door niet genoeg te eten.
In februari kwam ik via facebook een oproep voor de “weightloss groep” tegen, kennismaken kon nog op de valreep. (Was het al eens eerder tegen gekomen maar heb heel lang getwijfeld, want ach…ik kon het best alleen, en wat zouden die mensen wel niet denken)
Maar wat ben ik blij dat ik deze stap gezet heb! Direct na de kennismaking was het ijs gebroken en wist ik: dit gaat hem worden! We hadden een super leuke groep, want immers: bijna iedereen liep tegen hetzelfde “probleem” aan. Doordat je met een groep bent sleep je elkaar er doorheen, en dat is voor mij die extra stok achter de deur geweest. Ook het inzicht wat je krijgt in hoe het werkt qua inname en verbruik maakt alles zoveel duidelijker. Mijn doel van -10 kg tijdens het programma heb ik ruimschoots gehaald, ook mentaal ben ik zoveel sterker geworden en ik ben dan ook nog iedere dag blij dat ik deze stap gezet heb. Inmiddels train ik zeker 2 a 3 keer per week, en ik vind het ook serieus leuk!

Sammy-Jo

Hoi! Ik ben Sammy-Jo 27 jaar en een kei in een dieet starten maar volhouden was er nooit bij. Door de week ging het eigenlijk altijd wel, maar de weekenden en de sociale afspraken ging het altijd fout waardoor ik opgaf. Hierdoor ging ik jojo-en en werd het steeds lastiger. De weightloss groep heeft mij veel geleerd over wat je zoal kan eten en dat is veel meer dan je denkt, alleen je moet de juiste balans vinden. Ik leerde dat je soms best echt iets lekker mag maar je er rekening mee moet houden. In het verleden was ik hoofdsponsor bij verschillende sportscholen, maar door de groepstrainingen ben ik het sporten zelfs leuk gaan vinden! Door het van te voren moeten inschrijven heb ik de stok achter de deur die ik nodig heb. Bedankt!

S30A4948-HDR
S30A5027-HDR

Geeske

Ik ben Geeske. Doordat ik sinds 2017 weet dat ik de ziekte systemische sclerose heb, moest ik afwachten wat dit voor invloed zou hebben op mijn energie en was ik nogal voorzichtig met de belasting van mijn lichaam/energie. Ook werk ik nu fulltime in mijn eigen bedrijf en dat vergt ook energie. Beide loopt dit nu goed en ik vond het het proberen waard te kijken wat ik kon. De groep heeft me erg gestimuleerd, we hadden een fijne groep, leefden met elkaar mee. Het was fijn allerlei nieuwe dingen te leren, die goed waren voor evenwicht, voor uithoudingsvermogen, spierkracht en meer. Dit geeft mij ook plezier en een goed/trots gevoel. Mijn longfunctieonderzoek was de laatste x enorm goed. Zo goed was deze niet eerder! Ook voel ik mij sterker zowel mentaal als fysiek. Het heeft mij goed gedaan en ik zal ook verder gaan met sporten. Hopelijk in een groep, dat vind ik het leukst, maar ook thuis zelf sporten had ik nog niet eerder gedaan en is mij enorm meegevallen. Dat doe ik nog regelmatig, minstens 1x per week. Hartelijk dank voor jullie begeleiding en advies! Tot ziens!

Ik ga er mee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen zodat er contact met mij opgenomen kan worden